By november 24, 2012 9:35 pm Lees verder →

Caravan in brand door gasfles

Susteren – Om 17.30 uur is de brandweer uitgerukt voor een brand in een stacaravan op een minicamping, gelegen aan de Susterense Hommelweg. Bij de brand is de eigenaar van de caravan gewond geraakt. De brandweer heeft 3 gasflessen uit de caravan gehaald en zeker gesteld. Twee blusvoertuigen, een waterwagen en de officier van dienst zijn ter plaatse gegaan voor een uitslaande brand in een caravan.

De mannelijke eigenaar van de caravan, was bezig om een gaskachel aan te maken. Hierbij is iets misgegaan waarbij de brand is ontstaan en hij eerstegraads brandwonden in het gezicht heeft opgelopen. De inderhaast opgeroepen ambulance heeft de man overgebracht naar het ziekenhuis in Roermond. Door de gasflessen te koelen, heeft de brandweer voorkomen dat deze zijn geëxplodeerd. De geheel uitgebrande caravan staat geheel vrij en er is dan ook geen sprake geweest van overslag naar naburige caravans. Na twintig minuten is het sein “brand meester” gegeven. Na enkele nablussingswerkzaamheden, is de brandweer inmiddels teruggekeerd in de kazerne.



Posted in: roermond