By november 20, 2011 4:45 am Lees verder →

Nieuwe Alfa-krat met noviteit op 1.200 Abri-posters

Roerdalen/Schionen – Op 1.200 Abri-posters met de afbeelding van dee nieuwe krat en de slogan – Het lekkerste bier…dát proef je! – zijn vanaf deze week te zien in de grote steden in Nederland en op een groot aantal plaatsen in Limburg. “Deze campagne is in de eerste plaats gericht op het vergroten van ons imago”, zegt John van de Berg, verkoopleider bij Alfa. “Uiteraard is het ook de bedoeling om onze klantenkring uit te breiden.”

Het nieuwe krat is een noviteit in de wereld van de biermerken. De hoeken zijn rond gemaakt en de 4 zijden dragen een aaneensluitend fotografisch design waarop ons bier staat afgebeeld. Ontwerper Paul Meijers is de bedenker van het nieuwe krat-design. “De ronde hoeken zijn bedacht om een vloeiende overgang te realiseren naar de bier-splash. We hebben een energieke kleur geel toegepast, alsof de zon in het bier schijnt”, licht hij toe. “De splash appelleert aan het bronwater dat als natuurlijke basis dient voor het Alfa-bier en de slogan- ’t Beer van Limburg…dát preuf ste! – verwijst nadrukkelijk naar Limburg waar Alfa Brouwerij en ook Alfa’s klanten hartstikke trots op zijn. Het krat-ontwerp is krachtig, uitnodigend, en haalt de heerlijke smaak van Alfa-bier boven. Het bier is nog altijd hetzelfde, maar oogt frisser en lekkerder dan ooit.”

John van de Berg: “Na 7 jaar trouwe dienst wilden we onze oude krat vervangen door een nieuwe, hippe, eigentijdse krat die onderscheidend is op de winkelvloer. Want op de winkelvloer kun je alleen door de verpakking het verschil maken. Het nieuwe krat is een uitnodiging om ons bier te gaan proeven. Als je één keer Alfa-bier geproefd hebt, is onze ervaring, wil je het vaker proeven. Wij brouwen onveranderd een hoge kwaliteit bier, maar het is de kunst om steeds nieuwe bierliefhebbers te vinden. Het nieuwe krat kan ons daar zeker bij helpen.”

Het nieuwe krat is al een tijdje in omloop, maar aanvankelijk in beperkt aantal. Het krat werd begin mei geïntroduceerd en sindsdien zijn er gedurende 30 weken wekelijks 7.000 stuks gefabriceerd. Voor een volledig sluitende landelijke distributie zijn 200.000 kratten nodig. “En die staan inmiddels op voorraad zodat de Abri-campagne kan beginnen”, zegt Van de Berg. “We zijn reuze benieuwd naar de reacties in het land. Tot nu toe hebben we louter enthousiaste en positieve reacties ontvangen van de mensen die het krat al hebben gezien.”

De realisatie van het nieuwe krat heeft bijna 1 jaar geduurd. Ontwerp en techniek moesten op elkaar worden afgestemd. De krattenfabrikant heeft speciale instrumenten moeten ontwikkelen om de productie mogelijk te maken. Ook in de brouwerij waren technische aanpassingen noodzakelijk. Zo moesten er nieuwe inpakkoppen voor de vulmachine worden gemaakt om de kratten met flessen te kunnen vullen. “We zochten iets nieuws en dat heeft in velerlei opzichten tijd nodig gehad”, aldus Van de Berg. “Alle inspanningen zijn het resultaat meer dan waard. Het krat is niet alleen mooi; het is een statement.”

De Abri-campagne wordt gecombineerd met een aantal acties in 1.000 winkels van Albert Heijn en Jumbo. Het design van het nieuwe krat is binnenkort ook zichtbaar op de vrachtwagens van Alfa. “Ik verheug me nu al op het moment dat ik onze vrachtauto’s volgeladen de brouwerij zie verlaten. Dat lijkt me een prachtig gezicht.”



Posted in: roerdalen