By oktober 26, 2012 2:51 pm Lees verder →

Onderzoek GfK: Helft kleding wordt thans in crisistijd in aanbieding gekocht

Roerdalen – Een vandaag (vrijdag) gepubliceerd consumenten-onderzoek in Nederland van Bureau GfK meldt dat de recessie is met name merkbaar in de mode.
Dat het een crisistijd is, waarin veel consumenten minder te besteden hebben, is ook in de modemarkt duidelijk zichtbaar. De totale bestedingen in de modemarkt dalen en er worden minder kledingartikelen per consument gekocht. De gemiddelde prijs per kledingstuk stijgt echter licht. Een goede reden voor de consument om kleding in de aanbieding te kopen!

Het afgelopen jaar is een duidelijke stijging zichtbaar in het aantal bovenkleding- en badkledingartikelen dat in de aanbieding is gekocht. Werd vorig jaar nog 46% van de bovenkleding in de aanbieding gekocht, dit jaar is dit aandeel gegroeid naar 50%. Binnen badkleding is dit verschil nog groter; vorig jaar werd 41% in de aanbieding gekocht, dit jaar 52%!

Het is met name de consument van 50 tot 65 jaar die in de aanbieding koopt. Maar liefst 56% van alle bovenkleding die zij kopen is afgeprijsd. Daarnaast kopen grote gezinnen, met drie kinderen of meer, veel kleding in de aanbieding (55%). Opvallend is dat studenten veel minder vaak in de aanbieding kopen, slechts 46% van al hun kledingaankopen is afgeprijsd.

Kortom, er werd altijd al veel kleding in de aanbieding gekocht, maar de crisistijd zorgt ervoor dat de consument nog meer op zoek gaat naar afgeprijsde artikelen.



Posted in: roerdalen