By december 2, 2012 9:23 am Lees verder →

Rabobank wint SponsorRing 2012 met Foundership Floriade

Roerdalen/Venlo – De Rabobank Groep was 29—11-2012 tijdens de uitreiking van de SponsorRingen 2012 in Amsterdam de winnaar in de categorie Entertainment met het Foundership Floriade 2012. Behalve in de categorie Entertainment was Rabobank ook genomineerd voor de categorie Innovatie, daar ging de prijs naar Vodafone voor hun samenwerking met ID&T. De SponsorRing is de vakprijs, die net als de Effie en de Gouden Lamp voor reclame en marketing, jaarlijks wordt toegekend en is bedoeld als erkenning voor geslaagde sponsorprojecten in Nederland.

Het oordeel van de jury gaf aan dat: “het foundership van Rabobank met Floriade 2012 een prachtig voorbeeld is dat ook leisureprojecten kans maken en thuis horen in de categorie Entertainment. Het is vooral de volle breedte waarin het partnership tussen Rabobank en Floriade is geactiveerd: in tijd, in doelgroepen en in activaties waardoor deze case een SponsorRing verdient. Met de perfecte fit tussen Rabobank en Floriade, waarbij beleving en interactie met de natuur centraal stond, wordt ook de strategie duidelijk en simpel. Dat neemt niet weg dat het ambitieus en bijzonder is om in economisch zware tijden toch zo’n brede activering als partner van een langlopend en breed ingestoken event rond te krijgen. De case was goed onderbouwd en laat uitstekende resultaten zien. Mede door de samenwerking met de Rabobank is de Floriade een succes geworden”.

Als Founder, hoofdsponsor, werkte Rabobank al sinds 2008 samen met Floriade om deze Wereld Tuinbouw Expo van de groene sector tot een succes te maken. Rabobank is de huisbankier van Floriade en liet de 1.9 miljoen Rabobank leden volop meegenieten van dit partnership. Met de Rabo Floriade Kids Experience bood Rabobank via de lokale banken de mogelijkheid aan kinderen in de leeftijd van de basisschool uit heel Nederland, om te ontdekken wat de tuinbouw voor hen betekent. Ruim 325 basisscholen in Nederland hebben dankzij de lokale Rabobanken deelgenomen aan deze expeditie tocht op het Floriadepark en zo een educatieve inspirerende schoolreis beleefd. Daarnaast heeft de Rabobank 326 zakelijke events op het Floriadepark georganiseerd, waarbij in totaal 20.000 klanten het park bezochten. De Rabo Earthwalk, het paviljoen van de Rabobank op het Floriadepark, werd door 700.000 mensen bezocht en kreeg een waardering van 8+.



Posted in: roerdalen